BEELDENBOX

Selmien west 16
9247 TS URETERP
06-40335639

Beeldend werk/psycho-educatie
DOEN, dat werkt! Voor kind en gezin
Beeldend werk/psycho-educatie
DOEN, dat werkt! Voor kind en gezin
Beeldend werk/psycho-educatie
DOEN, dat werkt! Voor kind en gezin
Beeldend werk/psycho-educatie
DOEN, dat werkt! Voor kind en gezin
Beeldend werk/psycho-educatie
DOEN, dat werkt! Voor kind en gezin
Beeldend werk/psycho-educatie
DOEN, dat werkt! Voor kind en gezin

Wouw! Je eigen tekeningen verwerkt in een poster; dromen waarmaken, zelfbeeld versterken.
“Ik wil later Dinopark ontwerper worden”.

Ongelofelijk! Parallel proces; talent en zelfbeeld ontwikkelen. Onzeker bij de start, voorzichtig met potlood en vooral gum. Je talent zo krachtig neerzetten in kleur bij afronding; vertrouwen, volgen, toepassen, nieuw gedrag leren, succeservaring opdoen.

Innerlijke gevoelens van frustratie, uiterlijk af reageren op oase; snijden en knijpen.

Dat voelt heerlijk opgelucht!

Zie je mij? Jezelf neerzetten (na een scheiding) is durven DOEN!

Moeilijk? Niet wanneer je de opdracht in stappen uitwerkt.

Zou je dat stappenplan ook kunnen gebruiken bij schooltaken?

Creëren van intrinsieke motivatie om een stappenplan te gebruiken bij informatie verwerkingsstoornissen.

Niet alles wat je ziet, is wat het is! De lugubere soes.

Werken aan het opheffen van; ‘gewenst gedrag’.

Een ‘mooie buitenkant’ en een vernietigende binnenkant.

Een tekening met driehoeken, vaak verwijst dit naar onrust in de vader, moeder, kind relatie.

Je angsten ondergaan met gebruikmaking van exposure technieken. Het traject van een 14 jarig meisje succesvol afgerond, ik zeg kunst!

Van ‘overleven’ naar; ‘beleven’.
Bij binnenkomst; werken met potlood en gum met als thema; verstild.
Bij afronding dit schilderij in kleur met verschillende technieken met als thema; beweging.

Master slijmmakers bij Beeldenbox; behandeling ‘sluiten’ met iets leuks.

Van destructie naar constructie bij een negatief zelfbeeld.

“Ik durf niet tekenen, bang dat ik het ‘fout’ doe.
Met de ogen dicht krassen met beide handen, dan kijken wat er in ‘verstopt’ zit. Mooi he?…dit had ik niet kunnen bedenken, het is ontstaan!”

(Een creatief meisje dat na een ingrijpende gebeurtenis vast liep)

“Landveroveren!.. dat is COOL! Boven is het land van de therapeut (rood), onder in het land van mij (groen) overal liggen landmijnen en er is water, je kunt mij bijna niet bereiken (…) Ik ben steeds in de aanval (…) dan heb ik de regie/controle en weet ik wat er gaat gebeuren. De therapeut moet haar land steeds verdedigen…Wat zou er gebeuren wanneer ik meer ga afwachten en anderen naar mij toe laat komen?…. Zou je zo ook vrienden kunnen maken?”

Problematiek wordt zichtbaar in beeld (jongetje wat moeite heeft om vrienden te maken )

“Ik ben snel klaar, voel mij onrustig, ik maak een olifant op een rots”

Problematiek en gevoelens worden zichtbaar in beeld.
Deze ‘olifant’ zit klem en kan geen kant op.

(jongen met agressieproblematiek, gedraagt zich als een ‘ olifant in de porseleinkast’ )

Mijn vliegtuig van hout

Ik kan steeds beter mijn behoeften uitstellen, het hoeft niet meer in een keer af, ik ga voor mooi!

(jongen met dubbele diagnose, van vluchtig overleven naar ervarend beleven)

Weer een behandeling succesvol afgerond.
Zo mooi om te ontdekken wat de talenten van het kind zijn, fijn wanneer ouders, verwijzers, gebiedsteams dit weten te waarderen.

Basisemoties Binnenin!
Angst omsloten door blij, verdriet en een beetje boos.

Problematiek verbeeld; als ik heeel blij DOE, voel ik niet dat ik bang BEN.

Traumaverwerking d.m.v. exposure technieken.

Kinderen hanteren vaak een metafoor, waardoor toch het onderliggend trauma behandeld kan worden.

Behandeling succesvol afronden door het maken van een ‘diamant’.

Het doorlopen proces mag consolideren en jij?
Mag lekker met vakantie, ga maar schitteren!

Aan het einde van de behandeling een succeservaring aanbieden.

Hierdoor sluit je ‘de open wond’, waardoor de behandeling kan consolideren en het cliëntje de behandeling met een goed gevoel kan afronden.

Prachtige beeldende oefening om de controle leren loslaten.

“Mijn blije (roze) buitenkant, niemand ziet mijn verdriet, daarom heb ik dat beeldje van zilver gemaakt, dat verdient de aandacht”

“De lava (woede) MOET in de berg blijven”.

Laat maar stromen, Affect regulerende Vak Therapie ArVT.

Zes stoere meiden ‘vergeten’ even hun shit. SAMEN emoties doorwerken en kwetsbaar zijn, dat is GIRL POWER.

Met toestemming van de cliënten en zijn verzorgers overgenomen uit het persoonlijk werkboek. Beeldend werk mag niet gekopieerd worden en  blijft het eigendom van de cliënten.